Kaffe-abstinens!!

Hur länge jag än tycks vara vaken klarar jag aldrig av att sova länge. Sover max 6 h varje natt. Under skoltid sov jag visserligen bara 3 h per natt.. (Sjukt!!!) Och ändå lyckades vara pigg - men det har såklart med världens bästa dryck, kaffe, att göra. Nu under sommaren har jag inte druckit det alls lika mycket! Trots att jag har en kaffemaskin och som den lilla kaffefantast man är - köpt massor utav fina och dyra kaffepulver från olika chokladbutiker, hjälper det inte.. Jag har blivit LAT. Och kanske lite bortskämd på det. Och ni som tycker att jag är larvig som pratar om kaffe som att det vore allsmäktigt, vet inte vad ni tycker, kaffe gör nämligen underverk på en människa.
 
... Åtminstone på mig! Jag blir energisk, superpositiv och lycklig. Varje gång jag skall träffa eller skall komma att behöva umgås med en person som jag inte är speciellt förtjust i - måste jag alltid dricka kaffe. Då klarar jag nämligen att handskas med den personen perfekt! Kan nästan gå från att ogilla till att gilla då för att vara ärlig.
 
Det jag ville komma fram till med denna spalt är förövrigt att idag SKALL jag äntligen ta en runda på stan innan jobbet! Med massor utav kaffepauser på olika caféer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0