Jobb jobb och åter jobb

Godkväll! Idag hoppade jag upp ur sängen - pigg och allert för ett jobbpass vid 10! Okej, skoja.... Var inte så pigg då, men jag piggnade till mig! Började dagen på Donken och självkart var det hellungt tills jag slutade och tvingades jobba över, vilket resulterade i sen ankomst till jobb nummer två. Människor från Kina som är här och undersöker lilla Sverige, som låter sig tycka att Sverige är ett otroligt intressant land som är värt att fota varje ynka lilla sekund, inte ens en sten får missas! Men jag förstår dem, och instämmer, hellre fota en gång för mycket än för lite. Lika bra att fota allt!!
 
Tillbaka till poängen, när de kommer in och skall beställa är de knappast mina favoriter, speciellt inte när jag vill och skall sluta, idag kom det 5 stycken och ingen av dem kunde prata en tolkbar engelska utan bröt på brutal mandarin! Eller om det var något annat asiatiskt språk, vilket som, det gick inte att förstå något. Sedan hade de inget chip på kortet vilket resulterade i att jag var tvungen att skriva in siffrorna på deras kort i kassan, lätt som en plätt tänker ni nog då, fast nej. Inte när siffrorna är några hackiga tecken med gäster som inte kan engelska och en emma som inte kan mandarin. Det var ganska svårt när jag skulle stå där och försöka klura ut vad det lilla tecknet hade för betydelse, motsvarade det en sexa eller en tvåa? En etta eller trea??
 
Bortsett ifrån det var dem otroligt trevliga och hade ganska bra smak på mat! Sedan åkte jag och fortsatte kvällen på Sibylla, alltid lika trevligt att jobba där! Träffar alltid så rara människor, det är när människor ger som man verkligen vill ge tillbaka, eller när man ger och får creed för det, ha-ha, ja då vill man ge ännu mer, ioförsig!
 
Nu skall jag sussa. Imorgon väntas ännu ett jobbpass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0