Love yourself

Läste ett inlägg om respekt på en väldigt smart tjejs blogg och fick en tankeställare. Man säger att man skall respektera alla, men faktum är att respekt är något man förtjänar, man ser till att få respekt - genom att ge sig själv respekt. För att andra människor skall tro på mig t.ex. så måste jag först och främst tro på mig själv.
 
Jag tycker att respekt är ett ord som kastas både hit och dit, utan betydelse. Det är självklart hos de flesta, dessvärre många som glömmer att ge sig själv det. Man skall alltid veta sitt eget värde. Göra vad man känner för och likaså se till att inte göra saker som man inte känner för - även om man utför en handling för att bli omtyckt eller kanske få vänner. Ger man inte sig själv respekt kommer man definitivt inte att få det utav andra människor, snarare bli utnyttjad och ännu mer osäker på sig själv - och tillslut fundera på vem man egentligen är?
 
Man skall aldrig ta skit eller umgås med vänner som stjäl energi. Tid är bland det viktigaste vi har, man vet trots allt aldrig hur länge man lever, och det gäller att ta tillvara på den och umgås med människor som får oss att må bra, inte tvärtom.
 
Och förstås min favoritdel i det hela.. Tror man inte på sig själv kommer man aldrig att bli lycklig! Det är jag helt säker på. Måste vara otroligt tufft att leva och känna att man vill något helt annat i livet. Man måste våga, chansa och ta risker! För att komma någon vart, testar man inte olika saker, vet man aldrig heller vad som missas. Vad medmänniskor än tycker och säger skall man alltid följa sitt lilla hjärta, de enda gångerna jag ångrat mina val är när jag låtit andra ta dem åt mig. Man skall alltid lita på sin egen vilja!
Gammal bild på mig och min favoritkille!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0