English NP - think like a professional!!

Good day everyone,  fick bli en engelskhälsning på engelskalektionen till ära! Det kanske ger mig lite mer rätt till att blogga under lektion, hehe...
 
Just nu sitter vi och förbereder inför nationella muntligt som vi har till veckan. Jag måste säga att jag är lite nervös inför min Engelska, jag har alltid brunnit för det här språket - och anstränger jag mig kan jag verkligen bli hur bra som helst. På sistone har jag dock varit lite lat och självklart har mitt ordförådd tagit stryk, samt grammatik. Missbedöm mig inte, så otroligt kass är jag inte, dock kunde jag ha varit mycket bättre, haha! Men men, det är som det är och man skall alltid se det positiva i allt!
 
Därför har jag samlat lite tips till mig själv och om någon annan skulle vilja ta del utav detta - varsegod förstås! Smådetaljer avgör alltid helheten.
 
1. Öva på att prata mycket engelska hemma, vänner, familj och husdjur är ett perfekt offer! Och om inte det, prata med dig själv (det gör alltid jag) och tänk på engelska så mycket som möjligt!
2. Öva in en början inför talet, visst vet du inte vad talet handlar om förrän provet väl är - men! Grundfraser och meningar kommer oftast till användning.
3. Underskatta inte dig själv, tänk att du är ett proffs!
4. Ta för dig i samtalet, var en aktiv lyssna och ställ många frågor.
5. Argumentera korrekt. Berätta vad du tycker, tror och tänker & varför. Det är avgörande för ett högre betyg!
6. Se till att vara på bra humör när provet väl är. Det satsar alltid jag jäkligt mycket på! Är jag sur, så vet jag att det kommer att gå åt helvete hur bra jag än tycks vara. Att vara positiv tar alltid fram din bästa sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0