SUSHI!

Alla har någon form av känsla till sushi; kärlek, hat, kärlek, hat eller som mig hatkärlek. Jag både älskar och hatar det, vissa dagar får jag riktigt sushisug och det enda som kan täppa igen min hunger, samtidigt som jag andra dagar bara vill spy av doften. Jag tycker det är mer än bara ''rå fisk'' som folk säger. Som alla vet innehåller fisk överhuvudtaget många bra ämnen och likaså sushi. Det finns många behövliga fetter, omega3 och  kolhydrater i riset. Det enda som saknas är en frukt till fullbordad måltid! Och det bästa av allt: 5 laxbitar, 3 rullar, 1,5 dl misosoppa, 2 msk inlagd ingefära samt 1 cl soya innehåller endast 300 calorier!

Om ni är som mig och blir mätt på typ.. 3-4 bitar (fisk är väldigt mättande) kan ni lista ut hur lite calorier det innehåller? En ''normalstor'' sushimåltid är ju rena bantningstipset. Perfekt för alla som vill vara smala och snygga till sommaren med en hälsosam måltid till det! Efter att jag fått reda på det här blev det plötsligt 100 gånger godare ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0