Perfekt lunch

Jag är ett riktigt matvrak måste jag erkänna. (Mat är ju faktiskt det bästa som finns) Om det inte vore för att mina kläder skulle spricka och jag rulla fram istället för gå skulle jag äta hur mycket som helst. Haha! Däremot älskar jag nyttig mat, tycker det är mycket godare än onyttig. Dessutom känns det bra att veta att det man stoppar i sig är bra för hälsan, huden, naglarna, håret ja allting.

På vardagarna skippar jag allt som har med kolhydrater att göra (även i mat) Men det är faktiskt viktigt att få i sig alla sorters näringar så idag gjorde jag en perfekt tallrik som innehåller allting som kroppen kan tänkas behöva! Kall lax (protein) Keso (protein och sparsamt med fett) Mörkt bröd (kolhydrater) Tomat (näring och antioxidanter). Och som pricken över i:et är det så sjukligt gott! Till alla er som vill gå ner i vikt eller få en snyggare kropp till sommaren: Man tränar sig smal! (Inte äter) Det är viktigt att få i sig alla sorters näringar men till viss mängd, sedan kan man såklart dra ner på kolhydrater os.v. Jag skulle aldrig följa någon viss bantingsmetod som GI, Lchf och alla tusentals metoder som finns. Det är självklart att man går ner i vikt såvida man förbrukar mer kalorier än vad man får i sig. Om man skall följa en viss metod som bara innehåller en viss näring skulle man lika gärna kunna äta lösgodis, bara man äter mindre än vad man förbrukar. Och hur bra låter det egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0