Enastående, fantastiskt, händelserikt och modigt

Läste en artikel förut om denna tjej, som går i en skola som inte har ett klassrum. Som förflyttar sig från land och världsdel varje månad. I klassen finns det endast 15 elever, 15 elever i hela skolan och nästan 400 sökande. Kan jag säga något annat än hur brutalt svårt det måste vara att komma in? Inte bara betygsmässigt utan även personligt, intressant och passionsfullt som finns i varje elev. Det är ytterst få som har möjlighet att bli antagen just för att dem inte har vad som krävs. Men helt ärligt tycker jag inte att det är mer än rätt. Vi lever på 2000-talet i en konkurransfylld värld där alltid den bästa vinner! Det finns mycket orättvisa i världen men det finns alltid rätt och fel. Och det är rätt att låta den bästa vinna! Hur skall man annars kunna utvecklas? Det gör man genom att tävla. Jag tyckte det var så inspirerande att läsa den här artikeln. Det finns inga gränser i vår värld idag! Man kan göra och bli precis vad man vad man vill! Bara man kämpar och viljan är tillräcklig. Den här skolan skulle vara min drömskola. Tänk vad mycket man får uppleva och se med egna ögon? Bara att göra den här resan blir en 10 årig samhällslinje! Jag ser upp till dessa elever, som blev antagna av så hög konkurrans och är så otroligt modiga, som följer sin dröm till fullo. Det borde alla göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0