När några dörrar stängs öppnas nya

Hej på er! Dålig uppdatering här på bloggen men har somsagt inte så mycket roligt att dela med mig utav, mitt i en hård skolvecka. Men snart skall det såklart bli bättre! Jag har två bra saker att säga om dagen. Imorse var vår klass och många andra klasser och tittade på en föreläsning angående miljö, dess problem och vad problemen orsakar för skada. Jag tyckte det var en sjukt intressant föreläsning! Efter att ha hört allt ville jag bara ge mig ut och rädda världen.. Haha. Efter att jag gjorde en redovisning om miljöpartiet i högstadiet blev jag en miljöpartist och faktiskt medlem i miljöpartiets ungdomsparti. (vilket jag själv aldrig kunnat tro) Och tro för guds skull inte att jag är någon kärring som ''ta av er skorna innan ni går in, sortera skräpet noga m.m. Absolut inte! Men att inte ta hand om miljön på stor sikt orsakar väldigt stora problem, som man kunde se på föreläsningen jäkligt noga. Genom att vara lite miljövänlig sparar vi massor utav pengar och bara så sett minskar arbetslösheten drastiskt!

I vilket fall som helst sökte jag iallafall upp Miljöpartiets ledare i vårt län och lätt som en plätt är jag medlem igen! Skall bli så kul, har ett möte redan på torsdag som jag ser fram emot. Och som pricken över i:et fick jag ett mail ifrån röda korset (som jag nästan är mer insatt i) att jag blivit accepterad som medlem. Här kommer jag jobba för jämlikhet mellan kön, etnisk bakgrund, religion, sexuell läggning. Oavsett vad, alla människor förtjänar samma respekt och likvärdighet, det är inte en svensk rättighet utan en mänsklig! Och just det, mot rasism & mobbning!
Har förövrigt gosat med mina prinsar hela dagen. Herregud vad skulle jag ta mig till utan dessa underbara små liv?! Skulle inte klara en sekund, ni betyder jorden för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0