Något att brinna för!

Jag har verkligen en skitrolig vecka framför mig! Vi är ett stort gäng som skall åka till p&l tillsammans och väl där finns det också många jag känner. Men vi får förstås inte glömma alla ny; coola, härliga, knäppa och dumma människor vi kommer träffa! Det kommer att bli en sinnessjuk vecka som vi sent kommer att glömma. Däremot efter den här veckan; skall jag återgå till det trista arbetet igen. Jag har ångest redan nu och tycker nästan lite synd om mig själv. Haha jag vet att jag måste sluta upp med dessa tankar och låter som världens bortskämdaste skitunge, men gillar inte jag det jag gör så gör jag det knappt. Mamma & pappa håller på att bli galna över mina klagomål om detta arbete, jag avgör ju själv om jag vill tjäna pengar och om jag inte klarar av att arbeta; hur skall jag då klara mig som vuxen? (Jo jag klarar att arbeta, har haft många jobb, men endast ''roliga''). Det får mig att inse hur viktigt det är att finna vad man verkligen brinner för. För tänk vad mycket tid man kommer ägna sig åt att arbeta i senare dagar, och om jag då tar ledigt pga lathet, kommer jag ju knappast komma långt och inte direkt nå mitt mål med mycket pengar på banken, hehe. Jag tycker synd om alla människor som inte uppfyller sina drömmar och nöjer sig med det ''lilla'', allt behöver förstås inte handla om att tjäna mycket pengar utan även vart man vill bo och hur man vill leva te.x! Vad trist livet måste vara. Jag ägnar 5 dagar i veckan åt skolan (vilket jag inte tycker är kul) men jag gör det för att komma dit jag vill i livet! Det jag vill komma är att hur tufft, svårt och hånande det än tycks vara skall man aldrig ge upp och bry sig om vad någon annan tycker. Går man inte sin egen väg kommer man inte bli lycklig! Var så säker på det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0