Händelserik Smögendag!

Åh herre min skapare! Hur skall jag kunna beskriva den här dagen ens? Vi har varit med om så jäkla mycket! Och jag får förstås inte glömma haft så otroligt kul! Som jag ioförsig alltid har med min kära Filippa. Vi åkte till Smögen på morgonen och har spenderat hela dagen (ca 6 h?) på den lilla bryggan. Vi gick in i en affär och möttes av en ickesvensk talande expedit som visade oss vartenda litet plagg han sålde och vartenda plagg jag vidrörde var han där med sin engelska och prutade. Det var som att komma till thailand om inget annat! Nu när jag beskriver låter det förstås inget kul men i verkligheten var det verkligen det... Haha. Filippa var tvungen att springa ut ur affären så mycket hon skrattade åt expediten och istället för att springa därifrån springer hon fram och tillbaka (så att expediten märker att hon skrattar åt honom) självklart är jag den som får stå med en liten halvtaskig engelska och ursäkta min vän! ''Yeee you know, she can be little crazy sometimes, and just begin to laugh for no reason'' tillslut kunde inte jag heller hålla mig och var också tvungen att fly från butiken. Men då var såklart filippa borta, och vet ni vart jag hittar henne? Jo hos frisören! Där sitter hon så hemmastadd och bekväm och berättar dagens händelser för frisörerna i brist på personer att prata med, ja jag antar att det blir så när man är lite pratsjuk hehe. 
 
Dagen fortsatte och vi har såklart varit med om mycket mer! Fish and chips, godis, kåta gamlingar (otroligt många kåta gamlingar) vanligtvis hade jag tyckt det vart lite ohyffsat men med den åldern är det fasiken bara charmigt! Att kärleken kan hålla så länge;) Nåja, nu är det bäst för mig att sluta skriva (verkar så osocial) och ta vara på natten! Har tyvärr bara en dag kvar här och den måste jag minstsagt ta reda på för så kul har jag haft! Hoppas ni haft en jättebra helg vad ni än hittat på (festival kanske?) Vi hörs mer imorgon! Kram på er alla! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0