Självkänsla

Fick en fråga angående självförtroende som jag tycker är värd att visa upp! Just för att det är så många tjejer som tänker på det dagligen och dessutom tror jag att vi alla behöver lite tips på den fronten!

Linnea: Du är så fin Emma! Du passade jättebra i den sminkningen, borde du ha oftare! Jag har en liten fråga till dig, du verkar alltid vara så positiv och lättsam. och minst sagt ha självförtroende!! Hur lyckas du med det och hur fick du så bra självförtroende? Har du några tips? :)

Faktum
är att jag inte alls har speciellt bra självförtroende på det yttre. Jag ser mig som en i mängden, inte alls speciell. Något som jag tycker hjälper mig på traven är att aldrig någonsin jämföra mig med någon annan. Det finns bara en av oss alla, och det är det som gör oss så unika! Däremot inspireras jag väldigt ofta och blir taggad till att uppfylla sådant själv, såsom framgångsrik, komma in på en bra högskola, lyckas, vara nöjd med kroppen osv! Jag ser inte ner på folk och tycker jag att någon tjej är väldigt fin så säger jag det till henne och istället för att vara avundsjuk (alltså jämföra) är jag glad för hennes skull! (Gud vad kul för henne liksom). Sedan tror jag också på mig själv över allt annat, vill jag = så kan jag. Ingenting är omöjligt och jag kan och lyckas med precis vad jag vill. För att andra skall kunna tro på dig själv måste du själv först och främst tro på dig själv! Det blev lite kämpe tips i det hela nu också, haha. Just ja, för att få bra självförtroende på utsidan skall man också utmana sig själv. Göra sådant som man är rädd för! T.ex, gå osminkad, testa nya make up:er, kläder m.m Våga och prova! Utstråla glädje och spela självsäker.. Då kommer människor tänka, w0w på direkten!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Tack för svaret Emma!!:) Ska ta åt mig utav det här och testa!! hih

2012-01-30 @ 08:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0