Bekräftelsebehov

Jag är starkt emot utmanande bilder. Helt ärligt förstår jag det inte alls. Nu menar jag inte en bild som skickas till en pojkvän, utan andra killar och främlingar över nätet, bilder som vissa tjejer bara lägger upp som profilbilder utan vidare på facebook. Varför varför varför? Så många tjejer och äldre kvinnor som klagar på att vi lever i ett mansdominerat samhälle där tjejerna inte accepteras lika stor framgång och inte samma värde! Inte konstigt när tjejer låter sig och trycker ner sig själva på det här viset. Och det här med bekräftelse, hur får ni bekräftelse? En och annan kille kanske lämnar kommentaren som ''het, sexig, tänk och ligga med den tjejen fyfan assåå'' Vad är det för kommentarer egentligen? De motsvarar bara: kom till mig efter krogen, ligg med mig och dra. Jag skulle aldrig vistas med dig ute. '' Och som att inte de kommentarerna skulle räcka tillräckligt på negativitet, resterande kommentarer och åsikter utav det här lyder bara: hora, billig, luder. Hårda men sanna ord! Vill ni bli sedda som sådana tjejer? Nej! Den enda bekräftelsen ni får utav det här är att ni är en hora med sexig rumpa. Även fast ni inte är det! Det är hemskt att se sånt här, att bli nertryckt av någon annan är hemskt (såvida man inte lärt sig att inte bry sig) men att låtas bli nertryckt utav andra samtidigt som man trycker ner sig själv. Vart är det okej? Ingen förtjänar det, ni är mycket bättre än så!

Tog bilden från en tidning's hemsida, jag dömer inte en viss person.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ett riktigt bra inlägg! fin blogg också!

2012-01-15 @ 12:56:40
Postat av: malin

Bra skrivet emma! håller med dig fullständigt!

2012-01-15 @ 16:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0