Spritfetma - Nej tack!

Inför sommaren blir som vanligt alla lika uppspelta om att ha den perfekta beach-bodyn! Och gör nästan allt för att få det. Tänkte hjälpa er alla lite på traven med något som man oftast glömmer bort. Alkoholen! Dem flesta tänker på vad de äter men sällan vad de dricker. Men starköl, vin och sprit innehåller faktiskt en hel del kalorier. Efter fett är alkohol det kaloriätaste vi har på vårat matbord.
Grundregeln är desto högre alkoholhalt desto mer kalorier.

1 starköl (5,6%) 40 cl = 186 cal
1 glas röttvin (12%) 15 cl = 108 cal
1 glas vitt vin (12%) 15 cl = 102 cal
1 glas gin och tonic (40%) 4 cl = 150 cal
1 glas cosmopolitan (40%) 4 cl = 120 cal
1 glas whiskey (40%) 4 cl = 89 cal
 
Utifrån den här listan känns det som att jag verkligen behöver tänka mig för! Om jag ens skall visa mig på stranden utan att skämmas, haha... Slut med fester på ett tag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0