Livet slutar aldrig att förvåna

Jag tar som vanligt all den tid jag behöver när jag är ledig.. Okej gör det nog ibland när jag har bråttom också. Har i alla fall ägnat min morgon till att läsa bloggar, hittade en blogg från en utlandssvensk tjej i Usa som var både intressant och inspirerande, Sushi skall testas när jag någon gång åker dit! Efter några ytterligare klick kom jag till en Amerikansk blogg, om en 26 årig tjej som jobbade på ett ruttet snabbkäk med självklart en dålig lön. Hon har diabetes och får kämpa sig igenom varje månad för att kunna betala medicin till sin sjukdom, det räcker precis men något annat än den där medicinen har hon inte råd att handla. När hon var på sjukhuset för en kontroll om sin diabetes får hon en diagnos om att ha canser. Och det värsta av allt, hon har inte ens råd till att bli frisk och hon kan inte få någon hjälp någonstans. Hon har inte ens råd att försöka överleva, bara låta sjukdomen förvärras och förvärras. Tills hon dör. Men ändå så är hon stark, torkar tårarna och försöker se hopp.

Livet är förjävligt. Och jag är oerhört tacksam över att inte få vara i hennes situation. Blev tom på ord när jag läste hennes blogg.. Jag ber tusen gånger till Gud att hon finner något sätt att bli frisk på. Jag håller 26 år i åtanke, 26 år!! Drar även slutsatsten om att Usa är inte världens bästa land bortom all glamour, det är Sverige som är det.


h
































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0