Glada tider

Något som jag tycker att man tänker på alldeles för sällan är hur bra man har det! Det borde man göra väldigt ofta, varje dag och varje bra stund skall man uppskatta. Tänka på att det finns så många som har det sämre, kämpar för att överleva dagen och alla stackars djur som blir fruktansvärt behandlade. Även om man försöker lyckas man aldrig uppskatta det, det går bara inte. Max någon gång i månaden. Tänk om man skulle vara med om någon hemsk livskris, se döende människor, människor som kämpar för mat, djur som blir övertrampade, människor som behandlar andra människor illa och alla som överhuvudtaget mår dåligt. Lite utav det här har förstås alla sett men aldrig tillräckligt, tillräckligt nära. Jag vill åka ner till något extremt fattigt land och uppleva det absolut värsta. Något som inte ens dyker upp i våra mardrömmar. Vi lever i ett utav världens rikaste länder och klagar fortfarande! Sverige är så perfekt som ett land kan bli. Jag skall aldrig klaga på hur jag har det, gnälla över ett kilo eller saken som jag inte har. Jag skall vara glad över det jag har och uppskatta det jag kämpar för! Man lever bara en gång. Inse det!


''Desto olyckligare man varit, desto lyckligare kan man bli'' citerat utav mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0