Tom på ord

Jag blev helt tom på ord när jag hörde på nyheterna vad som hänt nere i Skåne, en 19 årig tjej som blivit mördad av sin bror (hedersmord). Alla har sina religioner och troer & det respekterar jag fullt ut, faktum är att det måste vara ganska skönt att ha något att tro på och vända sig till. Däremot att man mördar någon för sin religion är helt sjukt, förjävligt, och en syster dessutom. Det finns inte ord som kan beskriva hur sorgligt det är. Jag förstår inte hur man kan älska sin religion mer än sin familj. (Trots att det står det i bibeln)

Och Sverige är fan inte bättre det. Den här tjejen hade tydligen varit hos socialen flera gånger och sökt skydd för att hon varit i fara, men inte fått något. Hon hade sovit varje natt med en kniv under sin kudde för att hon varit så rädd. Usch, hur kan Sverige ens sopa en sådan här sak under mattan? Inte förrän hon är död och helt försent tar dem tag i saken. Hellre ett liv än en mördare!! Sverige borde skämmas.

Rest in peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0