Motivation!

Något som jag alltid haft och även uppskattat mest med mig själv, är min motivering och mitt kämpe! Det har gjort att jag klarat det mesta som jag annars aldrig skulle göra.. Gjort mig glad, positivt tänkande ''ingenting är omöjligt'' och tillsist väldigt envis. Jag ger inte upp! Tråkigt nog så förvann både min motivering och mitt kämpe i slutet av 9an. Och det lider jag verkligen av.. För det som jag gått miste om har verkligen hjälpt mig sjukt mycket hela livet. Förstår inte hur det kunnat försvinna alls och när jag försöker återfå det (för det vill jag verkligen) klarar jag det bara en bit. För min motivering är försvunnen! Mentalt är jag desamma men psyket är som ni säkert vet nyckeln till allt här i livet. Vill du, kan du! Har du det tänket och ingen som kan ta det ifrån dig, är jag helt säker på att du kommer komma oerhört långt. Det handlar inte om mest kontakter, bäst betyg, mest pengar, vara snyggaste eller något sådant. Det handlar om att tro på sig själv & brinna för det!

Men som sagt, man skall aldrig ge upp. Och man kanske inte klarar det första, andra eller tredje gången men den sjätte gången kanske du gör det! Så om ni lider utav samma problem som mig, eller aldrig haft varken motivation eller ett brinnande kämpe.. Skall jag försöka hjälpa er att få eller återfå det! Här har ni några tips som jag samlat ihop. Om ni själv vet något bra knep, snälla kommentera och berätta. NU KÖR VI!

1. Bestäm dig för det!
 Bestäm dig för att klara det du vill, lova dig själv att inte ge upp. Även om du inte klarar hela vägen på en gång, ta ett steg i taget och låt det ta tid. Tillslut lyckas du!

2. Hitta positiv energi
Detta är något av det allra viktigaste inom motivationens nyckel. För att överhuvudtaget få energi måste du hitta en källa att tanka på energi från. Här kommer begreppet intresse med i bilden. Belöna dig saker, undvik energitjuvar & använd din energi på sådant som gör dig glad och som ger dig enerigi!

3. Få struktur! Nu menar jag inte rutiner, lägga upp allt efter ett schema.. Det tror jag däremot kan leda till något negativt. Däremot att ha koll på läget! Vad som behöver göras - hur du skall klara det, vad som behöver göras först.
Lägg inte all din tid på just en sak!

4 Våga nytt! Som ex, hoppa ifrån en hög höjd, redovisa först i klassen, säga vad du tycker m.m. Sådant som är lite obekvämt att göra ger tillbaka mycket.. Erfarenhet & lärdom som du kan ta hjälp utav!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0