Sorgliga människor

Ursäkta så mycket för mina kommande meningar, men nu jävlar skall sanning fram.
För att slippa bli en oerhört sorglig människa behöver man uppfylla vissa krav, samt undvika en hel del beteenden förstås. Jag är så trött på människor som alltid är så elaka, kränker andra och beter sig rent åt helvete fult, ni behöver inte oroa er.. Ni kommer såklart få alla smällar tillbaka en vacker dag. En dag som denna ex!

En bra människa

Kränker inte andra
Tänker på andra före sig själv
Är snäll och trevlig
Behandlar andra som andra behandlar henne/honom

En dålig människa
Är elak, såsom kränker andra, snackar och ser ner på andra, hånar, ja behandlar helt enkelt andra dåligt.
Ser sig själv som överlägsen
Är egoistisk, sniken, sur
Är missundsam


Man behöver såklart inte vara en ''dålig eller bra'' människa för att man uppfyller något utav dessa krav, alla har ju sina svackor och sämre dagar. Men jag skulle nog vilja avleda det här ifrån att hamna till sin personlighet. Ingen skriven regel utan bara ur min egen synvinkel!

Jag tycker att en blogg mestadels skall vara relativt ytlig. Det är lite upp till var och en, men man skall kunna stå för vad man säger och skriver också, annars borde man nog börja tänka sig lite för. Nu bryter jag dock denna regel och övergår till karma! Jag har varit en ganska tight kompis med en tjej under vissa perioder. Då har vi haft roligt tillsammans som vilken kompis som helst. Av någon anledning blir vi alltid ovänner, den här tjejen tänder nämligen till på oerhört småsaker och blir på ett ögonblick Sveriges hänsynslösaste och elakaste människa. Hon älskar att bråka för att inte nämna. När man är ovän med någon undviker jag personen, ignonerar den helt enkelt. Det gör inte denna, hon är riktigt haj på sms och man kan lyckas få 10 hatsms i mínuten utan att man svarat. Efter mobilen är det fb-chatten, pm som gäller. Väl när man blockerat denna person använder hon sig utav någon kompis konton istället, eller min blogg. Där kan man hagla in med massvis utav elaka kommentarer utan att säga vem man är. Även om man vet att personen är 100% säker på vem den är, hon kan iallafall inte polisananmäla dig nu. Den stora frågan jag skulle vilja ställa till den här tjejen är hur hon lyckas. Hur lyckas du fortsätta med ''det du nu håller på med'' utan att få dåligt samvete? Jag menar svarar inte personen tillbaka för fem öre, eller kränker dig överhuvudtaget borde man väl ändå sluta efter ett tag? Att du inte tröttnar på att ödsla din tid såhär!
Jag har såklart förstått att du är i desperat behov utav mig, inte överlever utan mig. Helt besatt helt enkelt!
Men månad efter månad, år efter år. Jag tänker inte bete mig bra, ignonera, skita i dina kommentarer och låtsas som att jag inte bryr mig eller tar åt mig alls längre. Det är väl självklart att jag blir ledsen! För det är sjukt vad du har fått mig att må dåligt, riktigt dåligt och så många kvällar du har förstört. Den här gången tog det ett stopp!
Nu är jag så omogen och går tillochmed ut med personens namn.
Angelica Hednar, på svar till alla dina kommentarer. Extra tillämpat till din senaste.
Om jag tar min breda beniga röv och gör, vad vill du att jag skall göra med den förresten?
Kan väl du stoppa upp din feta röv i din glupska mun ( det kanske täpper igen hungern lite!) Och sticka ifrån min blogg.
Puh.... Ser inte fram emot den kommande konversationen, så om du vågar. Du brukar ju alltid vara så tyst i verkligheten? Om du har något på ditt lilla hjärta så kan vi prata ut om det istället. Jag är inte van att skriva hat konversationer förstår du! I fortsättningen råder jag dig att radera ditt elaka, egoistiska, beteende. En vacker dag har du någon värre person att göra med.. Som hugger tillbaka 1000 värre. Karma is a bitch! Se det som en läxa och tänk om :)


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag håller med dig tjejen! Ta inte skit ifrån andra och säg ifrån. :)

2011-05-23 @ 01:19:02
Postat av: Anonym

Karma is tha shit.. Helt rett !

2011-05-23 @ 01:19:40
Postat av: Felicia

Stå på dig emma! Detta fixar du :-)

2011-05-23 @ 23:52:26
URL: http://fashionbyfelicia.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Du regerar Emma!:-D Så jävla bra är du, glöm aldrig det!<3

2011-05-24 @ 23:42:24
URL: http://hannaaronsson.myshowroom.se
Postat av: Emma

Uppskattar din uppmuntran Felicia, det gör jag! :)

Haha Hanna din lilla goding:D Du är jävligt bra du också skall du veta! <3

2011-05-25 @ 07:54:57
URL: http://toremmas.blogg.se/
Postat av: Stian

Jag var ihop med denna tjeien i 10 månader och nu efter jag har gjort slutt så har jag upplevd liknande saker. Hon provar att sätte mig i ett dåligt ljus på sin ask, hon har oppsökt mig flere gånger, hon har spammad mig med sms. Detta menisket kan inte vara frisk. Efter jag gjorde slut med dette sjuka meninket så har hon hotat mig och mina kompisar med sin farsa i Hells Angels. Jag håpas och tror värkligen att karma kommer och tar henne. Jag önskar hon alt illa för de är de hon förtjänar.

2014-09-12 @ 17:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0