Glädje i vardagen

En ledighet mitt på veckan skulle jag inte kalla något annat än citatet - det lilla ger glädje i vardagen. Fan vad det uppskattas! Även om jag hade sovmorgon och kom hem sent igår har jag såklart inte tagit den, men vad spelar det för roll egentligen? Det är kääänslan att jag får om jag vill som är det härliga. Stockholm igår var ren skandal, sjukt jobbig resa. Väl när vi var framme längtade jag hem. Ni förstår då vad ovärt om en tjej väntar på en 4 timmars lång bussresa?! Det var väldigt kallt, så kallt att man inte kunde njuta utav resan för fem öre. Bortsett från det var riksdagen riktigt intressant, förvånansvärt att man från medlem i ungdomsförbundet kan hoppa upp i en nivå till medlemsledamöt med en lön på 56 lax. Lönen var det inget fel på och absolut inte känslan att få vara med och bestämma, göra skillnad och tycka till heller. Rekomenderar jobbet till er politik intresserade människor;).
Efter det återstod dagen utav endast - shopping såklart. Kom hem med några kassar och jäkligt ont i fötterna (klackskor kanske inte var ett bra val trotsallt). Skall man vara fin får man lida pin. Jag gör allt för lite längd! Glamouröst. Nu skall jag piffa till mig lite och sedan bege mig in till stan med Hanna & Jennifer, skall kika runt i lite affärer en stund och därefter gå på Plus Gymnasiets öppna hus gång nr 2. Får riktigt bra vibbar från det gymnasiet och jag tror att magkänslan är sitt eget undermedvetna! Nix, nu är det dags att sätta lite fart! Skolarbetet tar jag reda på imorgon, är trotsallt ledig idag! Hoppas ni får en kanondag, på jobbet, skolbänken, mötet well whereever you are guys :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0