Vart vill vi människor?

Ibland blir jag så frustrerad över oss människor. En liten klick av jordens befolkning lever lyxliv, reser runt, äventyrare och verkligen lever sitt liv. Resterande människor lever ett helt vanligt liv, som då innebär en godispåse på helgerna framför Melodifestivalen, ett jobb i servicebranchen med den brutalaste lönen och förstås någon utomlandsresa per år om ekonomin räcker till.
Det jag vill säga är inte att det är ett tråkigt liv eller att man måste leva lyxliv för att leva livet, det jag vill förmedla är vill du det här?
90% av människans befolkning har ett sådant liv och det är nu vi kommer till den stora frågan.
Skulle 90% av människans befolkning vilja ha det livet? Jag menar, vi drömmar, kräver knappast samma sak som nästan alla andra. Inte en chans att du har samma krav som en annan.
Alla har olika drömmar, alla har drömmar.. Fast inget mer än så. Skulle jag fråga en person:
- Vad drömmer du om? Jag skulle så gärna vilja bli pilot och starta en egen flygfirma, som skulle bli så stor'' fast det är bara en dröm, alla drömmer om något liksom. Eller en äldre dam som som gärna vill vinna miljoner på lotto, en tonåring som vill flytta och flytta och aldrig riktigt ha något hem, bara leva för dagen. Eller den där tjejen som är helt exalterad utav kändislivet och vill bli precis likadan, fast hur skulle hon kunna det. Glöm för guds skull inte det är bara en dröm.
Vad är det som stoppar er? Ni är människor som precis alla andra, ni har också lika stora möjligheter som precis alla andra! Det spelar ingen roll om din pappa har kontaker, äger något stort företag och allt vad det kan innebära. Alla måste börja någonstans och det är upp till dig om du vill börja eller ej. Så vart kommer denna brutala lathet ifrån? Den som stoppar hela samhället att leva sitt liv, det är så många som inte uppfyller sina drömmar.
Lev efter måttot: Vill du dit, skall du dit!
Jag skall flytta till staden som aldrig sover, New York. Få ett jobb på en utav världens största tidningar Elle med en grym lön och bo i en minst sagt grym takvåning som ingen tordes drömma om.
Jag skall förverkliga mina drömmar, skall inte du också det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0