Världen borde aldrig förlåta sig själv

Att andra världskriget är en utav männsklighetens grymaste, elakaste, hemskaste händelser någonsin är ingen nyhet. Efter att jag har sett på Krig och hågkomst, har jag ändrat uppfattning ännu en gång. Jag har nog aldrig sett någon mer beskrivande och hemskare film. Den tog oerhört många timmar, men den är verkligen sevärd. Jag trodde redan att jag var förstodd om allt som skett under Andra Världskriget, absolut absolut inte. Det hemskaste och värsta som kan hända en människa. Och jag har inte ens varit och besökt något läger, inte ens fått uppleva det? Det är ingen annan än den som upplever det själv som kan känna den fruktansvärda känslan, så obeskrivlig är den. Man tror att man vet, men egentligen vet man ingenting.
Tyskland, eller Nasisterna så att säga. Borde aldrig förlåtas. Efter att ha tagit så många liv, utfört experiment, plågat, torterat, kränkt, en stor del av världen så förtjänar dem ingenting annat än hat.
Och nu, då. 2010: Sker valet i Sverige, nu kom det ett rasistiskt parti med i riksdagen. (Sverige Demokraterna) Som får vara med och bestämma. Då undrar jag vad tänker ni med människor?
Är det här vad vi vill? Skall vi bli som dem andra nasisterna? För Sverige Demokraterna är nasister, rasister.
Jimmie Åkesson är en politiker precis som Adolf Hitler, och Jimmie gör precis samma som Hitler gjorde.
Hitler var en mycket skicklig talare, politiker och självklart gick han inte ut med det första han gjorde ''vi utrotar alla judar'' Det förstår ni också hoppas jag? Och det gör inte Jimmie heller, han är en politiker och han vet hur han skall ta till sig folk! Självklart kommer det masstal med röster till honom på grund utav vad han säger, och han säger inte hela grejen och vad han vill att det skall leda till. Så är det alltid.. När människor kommer i kriser behöver vi någon att skylla på och denna gången är flyktingarna drabbade.
Nonono! Jag råder er att ta reda på fakta och läsa om partiet innan ni öppnar munnen. Jag är helt säker på att Sverige Demokraterna aldrig skulle varit med i riksdagen om alla visste vad dem snackade om, om alla kunde partiet från grund och botten. Lär er människor!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0