NU KÖR JAG!

OK nu har jag legat och grubblat över saker och ting i ett ex-antal timmar på grund utav mina inte allt för sällan sömnproblem. Och nu är det ett tydligt bevis på att det inte bara för med sig negativitet! Jag har kommit fram till att jag skall bli lika nyttig och lika tränad som jag var förra året, (typ hösten och vårtterminen i 8an). För er som inte vet så var jag nog Sverige mest hälsofreak ever, dels för att jag aldrig åt något onyttigt och dessutom tränade jämt. Tre pass om dagen, jag var ute och sprang både morgon och kväll fem km, varje dag. Efter skolan gymmade jag, tränade boxning, handboll och fotboll. Det var i stort sett vad mitt liv bestod utav. Inte för att jag vart så speciellt sportintresserad utan för att jag ville vara i form och hälsosam. I början var det förstås jobbigt men eftersom jag är så envis klarade jag det ganska lätt faktsikt. Så småningom blev det till en vana och levnadssätt. Det blev ett måste! Tanken på godis, chips överhuvudtaget något onyttigt eller en dag utan träning var helt uteslutet. Om jag missat det någon gång mådde jag fruktansvärt dåligt över det och hade ångest över mitt misstag i flera dagar. Då körde jag såklart ännu mera pass och tränade extra hårt dagarna framöver för att gottgöra mitt misstag. Haha, det blev nästan lite för mycket. Hur som helst, nu skall jag tillbaka dit! Jag skall börja äta mer, och bättre mat. Inte hoppa över måltider. Jag skall börja träna nästan lika mycket som förut, dock inte till överdrift. Har tänkt att börja handboll igen, men jag får se hur tiden räcker till. Har trots allt skola att tänka på också. Boxning och gym skall iallafall ta del av min vardag igen. Och såklart skall jag få lika bra kondition som förra året, jag ska kamma hem skolrekordet i kondition iår igen. Försök och klå mig vet ja! Nu kör jag :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0