Letar!

Okej gott folk, en sak är säker. Jag skall inte underskatta arbetslösa något mer, att hitta och få jobb är inte så lätt som jag trott. Det kommer inte som ett brev på posten som jag hade fått för mig. Det är faktsikt väldigt svårt!
Ideer kryllar det utav i mitt huvud, men när det gäller att fullfölja och slutföra dem blir det genast sjukt svårt. En idee som jag fick häromdagen var att jobba i Norge, det finns liksom ungdomar i min ålder som sommarjobbar där också. Men med en betydligt högre lön! Kollade upp lite löner/h. Att rensa fisk tjänar jag ca. 130 spänn på i h. Hur bra lön är inte det för en 15 åring egentligen? Efter den månaden och jag slutfört mitt arbete går jag hem med ca. 20 lappar om inte mer. En tonåring i Sverige tjänar ungefär 40 riksdaler i h. Vilket är jätte lite. Så varför inte åka till Norge och jobba? För mig låter det som en strålande idee, dels för att jag tjänar mycket mer och dessutom kommer till ett nytt land, får bo i en egen bostad och klara mig själv på egen hand. Lära känna nytt folk på den lilla tiden utöver också. Det ser jag som ett rent äventyr och en minst sagt dyrbar erfarenhet. Perfekt minst sagt! Det är vad jag är i behov utav, absolut min önskning just nu ♥. En till liten önskning som grädde på moset, är ett jobb på Scandic under Vårterminen, det vore ett perfekt sätt att tjäna in några extra slantar på. Hoppas på det bästa som sagt! För övrigt så vann jag två bio biljetter i en tävling häromdagen, tävlingen gjorde jag på TBS öppet hus och den handlade om att vi skulle hjälpa ett nytt företag som öppnat i Karlstad att marknadsföra sig så bra som möjligt. Bio biljetter kanske inte är så dyrt pris, men jag är stolt över mig själv. För jag anser inte den tävlingen som den lättaste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0