Tänk positivt! - Alla lägen

Det här har ni säkert hört tusentals gånger, att man skall tänka så positivt som möjligt! Dock är det så lätt att glömma bort och så är man där igen med negativa tankar som yrar runt i vardagen. Och faktum är att dina negativa tankar drabbar inte bara dig själv utan även omgivningen, alltså hur du är inför andra och utåt/ytligt. Det berör både ditt humör, kropp, själ och utsendee. Allt! Anledningen till att jag tar upp det här nu är för att jag alltid varit den tjejen som sett allt positivt, i alla lägen. På senaste tiden har jag kommit in i en liten svacka med massa negativa tankar och faktiskt inte märkt det förrän nu & vad det har gjort mig! Åt helvete med dessa tankar! Tänk på det alla ni, att en negativ tanke drabbar faktiskt hur du mår. Det är inte så svårt att ändra på heller, istället för att tänka ''jag har inte övat på det här provet, det kommer gå skit'' tänk då ''äh, jag kanske inte gör mitt bästa resultat någonsin, men jag försöker åtminstone. Om jag inte klarar det får jag väl göra omprov''. Vad är det värsta som kan hända? Du strular till en dag utav alla år du skall leva, tänk vilka roliga dagar du har framför dig istället. Det finns så mycket viktigare att lägga ner energi på än att må dåligt. Fy skäms på oss alla, hur vi kan låta dessa tankar ens driva in i oss! Gör vad du vill, känner för och det bästa utav situationen, lee & var glad. Framförallt lev livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0