AWESOME DAY PEOPLE

Hej på er alla!
Herrregud vilken bra dag det har varit idag. Först och främst har jag klargjort allt skolarbete som varit i häcken, det enda jag har att tänka på framöver är SO:n men det är flera veckor kvar tills den skall vara inlämnad som innebär många lektioner innan dess. Skönt att slippa plugga hemma! Efter skolan gick jag Jennifer & Hanna hem till Jennifer, dem gjorde sig iordning lite och sedan åkte vi iväg in till stan. När vi sitter i bussen somnar självklart jag och när jag vaknar trodde jag att vi missat hållplatsen. Jag får panik och slår en tjej framför mig i huvudet, jag trodde nämligen att det var Jennifer och skulle berätta för henne att vi missat hållplatsen.. Lite skämmit och däräven att vi inte ens hade kommit fram. Tur i oturen eller något! Haha. Väl inne i stan skiner vädret och det är så himla härligt att strosa runt bara, alla uteserveringar är fyllda med människor och fåglarna kvittrar. Då är det verkligen sommar!!! Skulle egentligen inte shoppat något idag men kunde inte låta bli att köpa en jättesöt klänning, något måste man alltid få med sig hem liksom. Det slutade med att Hanna&Jennifer inte hann med att titta på gymnasiet eftersom vi spenderat så mycket tid i affärerna. Hur som helst promenerade jag iväg dit själv och jag som redan var förtjust i det här gymnasiet är nu helt förtrollad. Alltså det verkar sjukt grymt. Gymnasiet kommer ligga precis centralt i Karlstad, och om jag börjar där skall jag läsa samhäll-journalistik-juridik-lärarutbildning och stylistutbildning på det. Fattar ni vad många kurser eller? Precis vad jag vill! Det är inte många gymnasium som har så många kurser att erbjuda för just en elev, och nu behöver jag inte välja.. Nu kan jag studera allt. Åh så intressant!! Dessutom jobbade dem på ett sätt som jag är väldigt glad över, ett projektarbete i månaden (det är stora projekt jag pratar om nu) och tillexempel uppgifter och prov kommer inte bara skrivas i ett häfte utan jag kommer få uppgifter som att dra iväg till en rättsal, fota, intervjua och sedan skriva en artikel om detta. (exempelvis) Efter att jag gjort arbetet innehåller det inte bara journalistik utan även andra ämnen, så en uppgift kan Svenskan, SO:n, Engelskan bedöma tillsammans. Somsagt man jobbar mycket projekt! Det här kommer passa perfekt för mig, och magkänsland känns fruktansvärt säker nu. Fan vad bra!! Jag är helt säker på vart jag vill gå nu. Adjöss Thoren! Förresten, träffade en kille där som var en gammal gymnasielev.. Haha han erbjöd mig en guide tur i Göteborg och att han skulle vara med mig när jag besökte deras skola i Göteborg. Han var så läcker på det så jag tackade självklart ja ;) Guideturen vet jag dock inte ifall den behövs.. haha. Imorgon är sista dagen i skolan och sedan är det lov. Ack så härligt. Just nu flyter mitt liv på oerhört bra. Allting går precis som det ska. Tack Gud!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0