Ute och springer

Sitter just nu hos farmor (igen), sprang hemifrån mig och stannade upp vid farmor för en liten paos. Ska snart ut och springa igen, runt råbäcksgatan och den turen som jag vanligtvis brukar springa på morgonen. Jag måste vara i bästa möjliga form nu till wood-joggen, så jag tränar för fullt! Säger bara en sak till er som ska delta.. Watch out! När jag kommer hem väntas det bara ännu mera plugg och dessutom en varm duch och mys vid tv;n resten utav kvällen. Känner att jag har blivit jätte blek, så det skulle passa utmärkt med en lång tid på solariumet, det stänger väl igen snart eftersom sommaren närmar sig? Den verkar inte vara här än på ett tag enligt mig så. Ska försöka hinna med en tid imorgon.


Såhär kort var hon tvungen att klippa mitt hår för att hårförlängningen skulle se äkta ut, (bilden)
I slutet av december, när jag fyllde år så önskade jag mig hårförlängning i present. Jag hade verkligen ångest över mitt hår, och tyckte att det var alldeles för kort och det växte aldrig. Men det var faktiskt rätt så långt. Väl när jag kommer till frisören och ska ''tejpa'' fast håret, så ska hon fixa en heldel saker innan det. Som att klippa upp mitt hår jätte mycket och även klippa av det, tunna ur det riktigt mycket & särskilt längst ner, så när hon hade klippt och gjort iordning allting förutom hårförlängning var jag riktigt förskräckt, något i stil med ''men gud, vart har mitt hår tagit vägen?, ''var det verkligen nödvändigt att göra det här?'' vimmlade massvis med tankar i mitt huvud. Och allt klipp och trix med mitt hår var såklart för att göra att hårförlängningen skulle se så äkta ut som möjligt. När hon satt i håret, och allting var färdigt så var jag däremot riktigt nöjd. Det blev jätte bra, och såg riktigt frächt ut. Några dagar senare, så börjar hårförlängningen ljusna, och det blev bara ljusare efter varje gång jag duschat, och jag som är så pet noga med det flesta, lade märke till det ganska snabbt. Någon vecka senare så börjar jag tappa hårförlängningen, en slinga efter en. Tillslut ringde vi in och klagade, för såhär skulle det inte vara, hårförlängningen skulle sitta i 3 månader och min hade börjat låssna efter någon vecka. Och så fortsatte det, men frisören var trevlig och satte upp det gratis ungefär en ca. 3 gånger. Och efter den gången skulle jag få betala ytterligare. Just nu har jag ingen förlängning i alls, för jag har inte haft orken till att åka dit och sätta upp det igen, jag ska göra det igen, men det är ingenting jag rekomenderar! Clips är så mycket bättre.

Hårförlängningen skall sitta i: 3 månader, (för mig åkte håret av unna för unna, mycket snabbare än den tid det stod den skulle hålla).
Hårförlängningen kostar: Ca 5000 kr att göra hos frisören, (kostade det för mig)

Jag kallar det, bortkastade pengar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0