Ny vecka, nya möjligheter!

Hej alla glada!
Precis som jag tyckt hela den här terminen så rinner bara dagarna iväg, dem bara försvinner men arbetet och plugget sitter kvar. Alltså det har jag märkt, om man inte hänger med från början så hänger man inte med i slutet heller, det blir bara liksom mer och mer arbete som hänger en i ryggen, och det är faktsikt sant så som alla säger. Jag är expert på att skjuta upp saker och ting, det gäller inte bara skolan utan utövrigt också. Jag lämnar det tråkiga tills sist, och hur mycket folk än tjatar på mig så blir det ingenting gjort, det inträffar oftast när någon kompis frågar ''hej, ska du med och shoppa?'', ''häng med oss på det då'' , ''vi åker dit och dit, och sen gör vi det då? '' det låter liksom mycket mer frestande än dem andra sakerna, så då låter jag bli, även om jag försöker att avstå från de andra grejerna. Faktiskt så tror jag att man inbillar sig att den ''tråkiga delen'' är tråkigare än vad den egentligen är, när man väl är igång så är det inte så jobbigt längre. Instämmer ni? Det är självaste ''rivstarten'' så att säga som behöver en taggning. Och efter att man slutfört sitt arbete och kan återgå till dem roligare sakerna, känns det faktiskt mycket bättre. Att känna att man är värd att unna sig det & det, och inte känna att man borde sitta hemma och t.ex plugga, om man har gjort något bra och sedan spenderar tid på sina nöjen, känns det mycket bättre det lovar jag er. Ni kommer finna mycket mera ro & de ''roliga'' sakerna kommer bli mycket roligare utan en massa bekymrade tankar! Det jag menar är, ni som känner såhär, ryck upp er! Och gör det viktigaste först, återgå till nytta och nöjen därefter.

Nu iallafall sitter jag och njuter utav en latte samtidigt som jag får lite skolarbete ur vägen. Lämnade in 2 skolarbeten idag, så det känns riktigt skönt att bli av med dem, och jag känner faktiskt att jag kan pusta ut även om det är så lite tid kvar tills betygen sätts. Den här terminen har gått kanon, den har varit tuff men den har också varit väldigt rolig, med många intressant uppgifter. Nu ska jag snart ut och springa en bit och därefter bänka mig vid tv;n, nämligen väldigt många bra program som vistas idag ;) bland annat, Top Model, The Hills.

Mums, finns nog inget godare än en varm caffe latte en ruskig dag. Menar såklart, finns inget godare än waynes caffe latte en ruskig dag. Rekomenderar den verkligen! Finns i alla möjliga smaker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0