LEAVE IT VICTORIA SFS

Jag förstår mig inte på sådana program. Alla personer i hela världen tycks älska det och jag säger bara varför? En modeshow låter lite kul att titta på och speciellt för de modeintresserade så att säga. Men vad är det man spanar in egentligen? Det är inte precis kläderna, det enda dem består utav är ett par änglavingar och lite horn huller om buller. Det är kropparna! Och vart är dem attraktiva egentligen? 1,80 cm lång och 45 kg. Hur kan folk ens tycka att det är vackert och ha dessa modeller som förebilder? Ioförsig det förstår jag eftersom det är tydligen så den perfekta kroppen skall se ut. Och vem vill inte ha en perfekt kropp liksom? Men vem är det som säger att man skall se ut så? Jo det är dem förbannade modellagenturerna och dem som tillverkar dessa kläder efter det måttet. Och nu menar jag inte att det är fult att vara så smal, det kan vara fint också. Men att man skall leva sig efter det här måttet och se det som rena drömmen, tycker jag är fruktansvärt. Det är förfan inte konstigt att människor i vårat samhälle drabbas av anorexia/bullimi och alla slags ätstörningar som finns! När det är vi själv som skapar det. Vi blir informerade och får det som rena faktat ända från när vi börjar leka med barbiedockor. Och människor i den såkallade modevärlden, blir helt hjärntvättade av det här. Jag tycker att man skall börja med kläder i alla storlekar som bärs av kvinnor och män i alla former på modevisningar. Duga för den man är och vara fin på sitt eget sätt! Inte visa upp något tvunget ideal att leva efter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0